toaDet er litt rart at vi som er så opptatt av hygiene ikke har forstått at bruk av vann er bedre enn papir. Nå er det kommet flere løsninger på markedet og på messen kan du se markedslederen Geberit AquaClean.

I vår kultur hører vann helt naturlig til vår daglige kroppshygiene. Ingen av oss ville vel i fullt alvor bare tørke seg i ansiktet med tørt papir om morgenen. Her til lands går vi for toalettpapir etter et toalettbesøk, mens i andre kulturer anses rengjøring med vann som helt naturlig. I følge en studieføler en av tre spurte seg ikke 100 prosent ren etter et toalettbesøk, og én av ti har regelmessigmerker i undertøyet.

-Alle vil ha glede av et toalett som rengjør deg med temperert vann og når du først har blitt vant til å føle deg ren og fresh etter endt toalettbesøk, så vil du gjerne fortsette med det, sier Salgssjef Beate Gerø hos Geberit AS.

toa2Vann som et rent alternativ.

Rengjøring med vann kan være til hjelp. Flertallet av de spurte er overbevist om at de vil føle segrenere og friskere etter rengjøring med vann i stedet for med papir. Rengjøring med vann står forhygiene, renhet og friskhet. Dette prinsippet gjelder også for Geberit AquaClean, toalettet somrengjør deg med temperert vann. Geberit AquaClean rengjør deg med et knappetrykk, som gir enmyk og behagelig dusjstråle og sørger for en frisk og velpleid følelse. Dette gir mer velbehag vedtoalett besøk og ikke minst etterpå.

Luksuriøs velvære.

Geberit AquaClean gir deg flere muligheter. Dukan velge en toppmodell med alle funksjoner som: tørrer, fjerner sjenerende lukt, intimhygienefor kvinner og fjernkontroll. Det finnes også enklere modeller. Stadig flere nordmenn har fåttøynene opp for rengjøring med vann og vi har engod økning i omsetningen til privatmarkedet.

I forbindelse med lanseringen av Geberit AquaClean – toalettet som rengjør deg med vann – harGeberit foretatt et velvære studie av norske toalett/baderomsvaner.

Generelt viser studiet at det norske folk ser på hygiene som viktig. Faktisk påpeker 3 av 4 viktighetenog kvinner er i ikke uventet i toppen. Dette viser seg også i den tid som blir brukt på personlighygiene. Tidsforbruket er svært varierende, men kvinner er de som bruker mest tid. Den mestvanlige form for kroppsvask i Norge er å dusje. 1 av 2 dusjer en gang pr. dag og noen oftere. Nesteningen bruker badekaret regelmessig.Studiet viser at det er rom for forbedringer i forbindelse med toalettbesøk. 1 av 3 i undersøkelsen erbrydd av lukt og/eller en urenslig følelse ved bruk av toalettet hjemme. I tillegg forteller ca. 40% avde spurte i undersøkelsen at de ikke føler seg rene etter toalettbesøk. Ca. halvparten av de spurtebrukte fuktige kluter for bedre rensligheten og kvinner samt eldre er de som hyppigst gjør dette.Undersøkelsen forteller videre at 8 av 10 mener vann renser vesentlig bedre enn papir. Med dettestudiet som grunnlag og det faktum at kun 4% av norske husholdninger har slikt toalett i dag, gir detGeberit godt grunnlag for å markedsføre og bevisstgjøre det norske folk om Geberit AquaClean. Enstor utfording med kjempepotensiale. Vi ønsker Geberit lykke til og anbefaler alle å ta dennetoalettløsning alvorlig. Det er ikke science fiction, men et spørsmål om bedre personlig hygiene, noede aller fleste av oss ønsker velkommen.Les mer om Geberit Aqua Clean på www.geberit-aquaclean.no. Veien til et mer behagelig toalett besøk erikke langt unna.

For mer informasjon om markedsmateriell:
Wenche Sydhagen, Markedskoordinator Geberit AS
Telefon: 48 18 80 77
E-post: [email protected]